مقاله آموزشی شماره 7: رفتار با مهمان

  • خانه
  • منوی اصلی
  • آموزش
  • مقالات آموزشی
  • مقاله آموزشی شماره 7: رفتار با مهمان

مقاله آموزشی شماره 7: رفتار با مهمان

بی مبالاتی بخش فنی، اتاق و سرویس کثیف، کمبود ملزومات، شوخی پرسنل، بی ادبی پرسنل، فراموشی دستورات و… می ‌تواند به آسانی سطح رضایت مهمانان را پایین بیاورد. در عوض احساس مسئولیت، کاردانی پرسنل، خوش اخلاقی، رفتاری مودبانه و خوش بیانی در کسب رضایت مهمان بسیار تاثیر گذار است. توجه به حرکت دست ها و حتی حالت چهره، شیوه لباس پوشیدن، نوع ایستادن و راه رفتن، وضع ظاهری، نوع صحبت کردن و …همگی بر ذهن مهمان ها تاثیر گذار است.

الزامات کار کردن در مهمانسرا

کارکنان باید آرام و در عین حال سریع باشند.

کارکنان باید همواره لباس تمیز و مرتب پوشیده باشند.

کارکنان باید از عطر ملایم استفاده کرده و در حین کار سیگار نکشند.

از خوردن سبزیجاتی که بوی دهان را تغییر می دهد مانند سیر و پیاز منع شده باشند.

کارکنان  باید کفش های واکس خورده پوشیده باشند.

کارکنان باید هوشیار و گوش به زنگ باشند.

کارکنان باید روحیه شاد داشته باشند و در عین حال مودب باشند.

کارکنان باید از وسایل زینتی مانند دستبند، گوشواره و یا حتی انگشتر استفاده نکنند.

و برای کارکنان رستوران باید وسایل غذاخوری همیشه در یک بشقاب یا سینی و یا دستمال سفره حمل شود و همچنین نباید اثر انگشت به روی ظرف ها بماند.

و…

کلام آخر

البته اصول پذیرایی مهمان بسیار فراتر از این مقاله ی بسیار کوتاه می باشد. بخصوص که در صنعت هتلداری در ایران به علت وجود مهمان ایرانی در کنار مهمان خارجی که هر یک شرایط فرهنگی متفاوتی دارند و به تبعیت از آن دارای سلایق متفاوتی هستند، این مقوله بسیار پیچیده تر می شود.

 

تمامی حقوق متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش میباشد. طراحی و پیاده سازی توسط: یاس کیش