اگر تعداد مهمان ها کمتر از ۵۰ نفر باشد بهتر است موارد زیر را به نیروی خدماتی خود آموزش دهید تا پذیرایی بهتری را داشته باشید.
– قبل از برگزاری جلسه قندان، دستمال کاغذی، لیوان و … روی میز جلسه قرار دهید.
– قبل از جلسه از مدیر خود در مورد نوع پذیرایی، تعداد مهمان ها و اقلام پذیرایی سوال کنید
– برای اطمینان سعی کنید هم نوشیدنی گرم (چای، نسکافه، قهوه) و هم نوشیدنی سرد (آب معدنی، آب میوه، شربت) برای جلسه و پذیرایی آماده کنید. التبه توجه به فصل و دمای هوا لازم است.
– اگر میوه هم جزء پذیرایی شماست میوه ها به طور خوب شسته شده، بعد از شستو خشک شود و تا قبل از زمان پذیرایی در کیسه در بسته قرار دهید. ترجیحا اگر تعداد کم است قبل از جلسه روی میز قرار داده شود.
– برای پذیرایی با میوه همیشه بشقاب میوه خوری، کارد، چنگال را مدنظر قرار دهید.
– سعی کنید وسایل پذیرایی ست باشند و از یک نوع و یک مارک باشند.
– تزئین بشقاب و نوشیندی و چیدمان می تواند تاثیر بسیاری در برخورد و رضایت افراد حاضر در جلسه باشد.
– اگر از کیک برای پذیرایی استفاده می کنید برای هر یک از میهمانان یک کارد و چنگال و پیش دستی برای تک تک افراد گذاشت.
– برای پذیرایی سعی کنید حداقل مورد نیاز وارد اتاق یا سالن شوید.
– می توانید در ابتدای جلسه سوال کنید که جناب آقای… یا سرکار خانم… ترجیح میدهید (دوست دارید) چه چیزی بنوشید؟
– در فصل زمستان: مثلاً چای، قهوه، نسکافه؟ و در فصل تابستان: مثلاً آبپرتقال، آب سیب؟
– در زمان پذیرایی لبخند بزنید.
– به تمیز بودن قاشق ها، بشقاب ها، چنگال ها و لیوان ها و استکان ها بسیار اهمیت دهید و همیشه قبل از پذیرایی یکبار با دستمال مرطوب سفید همه آنها را تمیز کنید.
– همیشه قبل از جلسه تعداد صندلی ها، تعداد لوازم و موارد پذیرایی را چک کنید تا به هنگام پذیرایی با کمبود آن مواجه نشوید.
– اول باید از میهمانان پذیرایی کنید و بعدا از میزبان ها. نکته دیگر اینه بهتر است به ترتیب مقام و جایگاه پذیرایی را انجام دهید.
– اگر مشتریان و مراجعان زیادی دارید همیشه اگر ممکن است شکلاتی در روی میز یا روی میز کاری خود برای استقبال از مشتریان قرار دهید.
– توجه کنید که میهمانان در اولویت پذیرایی ما هستند و نحوه پذیرایی ما باید متناسب با علاقه و اهمیت آنها تعیین شوند.